5. osztály

Digitális kalandjáték

Osztályunk egy Kalandjátékot készít a 3. osztályos tanulók részére (Internet témakörben - veszélyek, hírek, álhírek, reklámok hatásai, posztolások veszélyei...)

https://dth2023.webnode.hu/5-osztaly/ 

1. Sulihíradó, hírek, álhírek


Az óra célja: A tanulókat a médiumok tudatos használójává és kritikus hírfogyasztóvá nevelni; megismertetni/játékosan megtapasztaltatni velük a hírszerkesztőségek munkáját; tudatosítani a hírválasztás szempontjait, a hírek különböző formáinak jellemzőit (Bűvösvölgyi óravázlat alapján)

2. Az internet olyan, mint egy ..., mert...

A foglalkozás célja, hogy megvizsgáljuk az internethasználattal kapcsolatos előnyöket és hátrányokat, felállítsunk alapvető szabályokat, amelyeket érdemes betartani internetezés közben, és fejlesszük a gyerekek kritikai gondolkodását az internethasználattal kapcsolatban. 

Majd kártyajátékot készítettünk az 5. osztályos gyerekekkel a 3. osztályosoknak. 4 csoportban dolgoztak. (4 féle háttér) először állításokat írtak a netről, majd Canva segítségével megvalósították. 

Főpróbaként, egymás kártyáit csoportforgóban kipróbálták.

3. Álhírek és jellemzőik

Gyerekekkel elkezdtük szerkeszteni a Digitális kalandjáték feladatait. Megnéztük a Bűvösvölgyi videót, (https://www.youtube.com/watch?v=PHGRxsS-Dyk ) átbeszéltük milyen jellemzői lehetnek az álhíreknek, hogyan ismerjük fel az álhíreket. Álhíreket kerestünk és gyártottunk, majd a keresett és talált álhíreket QR-kódba rejtettük.

4. Adatvédelem

Az óra célja, hogy a tanulók megismerjék az adatvédelem fogalmát, a sütik működését, a "láthatóság" beállítás adatvédelmi célját, és személyes védelmet alakítsanak ki különböző információk megosztásával kapcsolatban. 

5. Digitális lábnyom

Az óra célja, hogy a tanulók megismerjék a digitális lábnyom fogalmát, és megértsék, hogy internetezés közben minden felhasználó kitörölhetetlen és követhető nyomokat hagy maga után. Fontos, hogy legyenek képesek különbséget tenni a direkt és indirekt digitális lábnyom között, és tudatosabb internetfelhasználóvá váljanak a digitális lábnyom jelenségének megismerésével. A foglalkozás végére a tanulók számára világos, hogy mit jelent "Az internet nem felejt" kifejezés. 

Közösségi oldalak- Dalunk megalkotása (RAP)


Digitális állampolgárság, digitális útlevél


Források

1. Sulihíradó, álhírek, hírek: 

Bűvösvölgytől kapott óravázlat https://buvosvolgy.hu/

2. Internet olyan mint a ...: 

3. Álhírek és jellemzőik:

  • A fehér juh: 

  • Álhírek, Bűvösvölgyi eligazító
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el