3. osztály
3. osztály
Internet előnyei, hátrányai
A foglalkozás célja, hogy megvizsgáljuk az internethasználattal kapcsolatos előnyöket és hátrányokat, felállítsunk
alapvető szabályokat, amelyeket érdemes betartani internetezés közben, és fejlesszük a
gyerekek kritikai gondolkodását az internethasználattal kapcsolatban.
Adatvédelem
Az óra célja, hogy a tanulók megismerjék az adatvédelem fogalmát, a sütik
működését, a "láthatóság" beállítás adatvédelmi célját, és személyes védelmet alakítsanak
ki különböző információk megosztásával kapcsolatban.
Minden, amit tudok és tanultam az internetről
A gyerekeknek összegezni kellett a hallott, szerzett, tanult információkat mentimeter segítségével. A közös szófelhő készítés után, a gyerekek egyénileg készítettek szófelhőt, vagy rajzot Paintben, arra a kérdésre: Mi jut eszedbe az internetről?
Digitális lábnyom
Az óra célja, hogy a tanulók megismerjék a digitális lábnyom fogalmát, és
megértsék, hogy internetezés közben minden felhasználó kitörölhetetlen és követhető
nyomokat hagy maga után. Fontos, hogy legyenek képesek különbséget tenni a direkt és
indirekt digitális lábnyom között, és tudatosabb internetfelhasználóvá váljanak a digitális
lábnyom jelenségének megismerésével. A foglalkozás végére a tanulók számára világos,
hogy mit jelent "Az internet nem felejt" kifejezés.
Felhasznált források:
Digitális én I.
Az óra célja, hogy fejlesszük a tanulók önismeretét, tisztázzuk és megvizsgáljuk a digitális térben kialakított személyiség fogalmát. Gyerekek, az órán önmagunk megismerésével, az
önismerettel foglalkoznak. Azzal, hogy kik vagyunk, kinek
mutatjuk magunkat, és kinek látnak minket mások a
mindennapokban (a második foglalkozáson Digitális én II.) és a digitális világban, vagyis az interneten.
Digitális én II.
Az óra célja, hogy fejlesszük a tanulók önismeretét, tisztázzuk és
megvizsgáljuk a digitális térben kialakított személyiség fogalmát.