3. osztály

3. osztály


Internet előnyei, hátrányai

A foglalkozás célja, hogy megvizsgáljuk az internethasználattal kapcsolatos előnyöket és hátrányokat, felállítsunk alapvető szabályokat, amelyeket érdemes betartani internetezés közben, és fejlesszük a gyerekek kritikai gondolkodását az internethasználattal kapcsolatban. 

Adatvédelem

Az óra célja, hogy a tanulók megismerjék az adatvédelem fogalmát, a sütik működését, a "láthatóság" beállítás adatvédelmi célját, és személyes védelmet alakítsanak ki különböző információk megosztásával kapcsolatban. 

Minden, amit tudok és tanultam az internetről

A gyerekeknek összegezni kellett a hallott, szerzett, tanult információkat mentimeter segítségével. A közös szófelhő készítés után, a gyerekek egyénileg készítettek szófelhőt, vagy rajzot Paintben, arra a kérdésre:  Mi jut eszedbe az internetről?

Digitális lábnyom

Az óra célja, hogy a tanulók megismerjék a digitális lábnyom fogalmát, és megértsék, hogy internetezés közben minden felhasználó kitörölhetetlen és követhető nyomokat hagy maga után. Fontos, hogy legyenek képesek különbséget tenni a direkt és indirekt digitális lábnyom között, és tudatosabb internetfelhasználóvá váljanak a digitális lábnyom jelenségének megismerésével. A foglalkozás végére a tanulók számára világos, hogy mit jelent "Az internet nem felejt" kifejezés. 

Digitális én I.

Az óra célja, hogy fejlesszük a tanulók önismeretét, tisztázzuk és megvizsgáljuk a digitális térben kialakított személyiség fogalmát. Gyerekek, az órán önmagunk megismerésével, az önismerettel foglalkoznak. Azzal, hogy kik vagyunk, kinek mutatjuk magunkat, és kinek látnak minket mások a mindennapokban (a második foglalkozáson Digitális én II.) és a digitális világban, vagyis az interneten. 

Digitális én II.


Az óra célja, hogy fejlesszük a tanulók önismeretét, tisztázzuk és megvizsgáljuk a digitális térben kialakított személyiség fogalmát. 

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el